Benodigde documenten voor het huren van een woning

Woning gevonden?

Dan ontvangen wij graag onderstaande documenten om uw aanvraag snel en volledig te kunnen verwerken.

Standaard documenten

  • Een duidelijk  kleurenkopie van uw geldige identiteitskaart, paspoort en/of eventuele verblijfsvergunning. Kijk hier hoe u een veilige kopie van uw identiteitsbewijs kunt maken
  • Een verhuurdersverklaring van uw huidige woning (indien van toepassing) en een overzicht van de laatste 12 huurbetalingen.
  • Een uittreksel uit de Basisregistratie Personen (BRP) van de afgelopen vier jaar.

Indien u in loondienst bent

  • Werkgeversverklaring (niet ouder dan 1 maand).
  • Kopie van de laatste 3 salarisstroken (bij weekloon de laatste 5 salarisstroken).
  • Kopie bankafschrift met daarop de laatste 3 salarisstortingen (bij weekloon de laatste 5).
  • Kopie van uw getekende arbeidsovereenkomst.


U bent zelfstandig ondernemer

  • Inschrijving Kamer van Koophandel – Niet ouder dan 1 maand.
  • Recente accountantsrapporten.

Heeft u een garantsteller?

  • Aanvraag garantstelling – Het aanvraagformulier kunt u opvragen bij RELO Wonen.
  • Garantstellingsovereenkomst – Zodra de verhuurder u heeft geaccepteerd, stellen wij naast de huurovereenkomst een garantstellingsovereenkomst op.

Wat kunt u verwachten na uw aanvraag?

  • Wij toetsen uw gegevens en bekijken of u in aanmerking komt voor de woning.
  • Vervolgens stellen wij u per e-mail voor aan de eigenaar.
  • U ontvangt van ons updates over het proces en wij begeleiden u bij de vervolgstappen.

Mocht het nog niet helemaal duidelijk zijn.

Neem dan contact met ons op.

Neem contact met ons op

RELO Wonen
Helsinkihaven 3b 
1448 KP te Purmerend
0299-760023
contact@relowonen.nl

Uw gegevens
Hoe kunnen we het beste contact opnemen?