RELO Wonen
Relo Makelaars

Benodigde documenten voor het huren van een woning

Woning gevonden? Dit hebben wij van u nodig!

Heeft u een woning bezichtigd en wilt u deze huren? Om uw aanvraag te verwerken, vragen wij u de volgende documenten aan te leveren.

Standaard Documenten:

πŸ“Œ Duidelijke kleurenkopie van een geldig identiteitsbewijs (voor- en achterzijde van een identiteitskaart, paspoort en/of verblijfsvergunning).
πŸ“Œ Verhuurdersverklaring van uw huidige woning (indien van toepassing).

Aanvullende Documenten voor Werkenden in Loondienst:

πŸ“Œ Werkgeversverklaring (niet ouder dan 1 maand).
πŸ“Œ Kopie van de laatste 3 salarisstroken (bij weekloon de laatste 5 salarisstroken).
πŸ“Œ Kopie bankafschrift met daarop de laatste 3 salarisstortingen (bij weekloon de laatste 5).
πŸ“Œ Kopie van uw getekende arbeidsovereenkomst.
πŸ“Œ Uittreksel uit de BPR (Basisregistratie Personen) – Niet ouder dan 2 maanden.

Bent u zelfstandig ondernemer en wilt u een woning huren? Dan vragen wij de volgende documenten om uw financiΓ«le stabiliteit te beoordelen.

πŸ“Œ Inschrijving Kamer van Koophandel – Niet ouder dan 1 maand.
πŸ“Œ Accountantsrapporten van de afgelopen 3 jaar – Ondertekend door uw accountant of boekhouder.
– Heeft u nog geen 3 jaar een onderneming? Lever dan de rapporten van de laatste 2 jaar aan, inclusief een accountantsverklaring en prognose voor het huidige en/of komende jaar.
πŸ“Œ Kopie van de laatste aangifte Inkomstenbelasting of Vennootschapsbelasting.

 

Heeft u vragen over de benodigde documenten? Neem gerust contact met ons op, wij helpen u graag verder!

Relo Makelaars
Relo Makelaars

Garantstelling bij huur – Wat hebben wij nodig?

Heeft u een garantsteller? Dan vragen wij van deze persoon dezelfde documenten als die van uzelf, plus een ondertekende garantverklaring.

πŸ“Œ Aanvraag garantstelling – Het aanvraagformulier kunt u opvragen bij Relo Makelaars.
πŸ“Œ Garantstellingsovereenkomst – Zodra de verhuurder u heeft geaccepteerd, stellen wij naast de huurovereenkomst een garantstellingsovereenkomst op.
πŸ“Œ Kosten – De kosten voor het opstellen van een garantstellingsovereenkomst bedragen € 95,-.

 

Vragen over garantstelling? Neem gerust contact met ons op, wij helpen u graag!

 

Belangrijk: Veiligheid & Privacy

βœ”οΈ Zelf verantwoordelijk voor veilige kopieΓ«n – Zorg ervoor dat u een veilige kopie van uw legitimatiebewijs en loonstrook maakt.
πŸ”Ή Bekijk hier hoe u een veilige kopie van uw identiteitsbewijs maakt.
βœ”οΈ Privacybescherming – In verband met de Wet Bescherming Persoonsgegevens verzoeken wij u om uw BSN-nummer op alle documenten onleesbaar te maken.

 

Wat gebeurt er na uw aanvraag?

  • Na ontvangst van uw gegevens toetsen wij of u in aanmerking komt voor de woning.
  • Wij houden u op de hoogte van het proces en begeleiden u bij de verdere stappen.

 

 

 

Relo Makelaars

Mocht het nog niet helemaal duidelijk zijn.

Neem dan gerust contact met ons op voor een vrijblijvende afspraak!

Neem contact op
RELO Wonen